Annonser
Glöm inte bort att logga in och titta i fall du får svar på annonsen.
(svarar man genom att klicka på "svara på annons-knappen" så hamnar det svaret på "Min sida")
MG Midget MKll 1965
2024-07-31 20:53
MG Midget Mkll 1965
Mekaniskt totalrenoverad MG Midget Mkll 1965.
Renoveringen utförd mellan 2020 till 2023 av fd tävlingsmekaniker på BMC i Södertälje på 1960-talet.
Följande är gjort;
- Motor 1098 cc totalrenoverad. Borrat block, nya kolvar, nya lager, renoverad topp, bytt kam- och vevaxeldrev + kedja till dubbeldrev/kedja, bytt startkrans, genomgångna dubbla SU förgasare.
- Renoverad tändning. Nya brytare, rotor och kondensator.
- Genomgången växellåda, behövde ingen åtgärd/renovering.
- Renoverad koppling. Nya lameller och ur-trampningslager.
- Nytt avgas-system med extraktor grenrör.
- Renoverade bromsar. Nya bromskolvar, klossar skivor fram, nya backar bak, renoverad huvudbromscylinder.
- Utbytta bladfjäderpaket bak.
- Nya Minator lättmetallfälgar, nya däck Nokian Nordman SX2.
- Renoverat/utbytt elsystem, Ny huvudkabelhärva, utbytta div ”switchar”, nytt 12V 72 AH batteri.
- Nya mattor/klädsel för sittbrunn/kupé.
- Renoverad och kalibrerad varvräknare.
Förutom cab finns ett sittbrunnskapell i samma färg, samt en vit hardtop.
Original stålfälgar med ”eker-kapslar” finns kvar.
All ägarhistorik finns dokumenterad från förste ägaren 1965 till mig 2020.
Två fulla pärmar med dokumentation, kvitton, fakturor, besiktningsresultat mm.
Bilen blev godkänd i slutlig besiktning Juni 2020 och har körts mindre än 100 mil sen renoveringen.
Den har fortfarande sin röda originallack. Mindre märken finns men den är helt rostfri. Alla kromade detaljer såsom stötfångare, lykt-sarjer, lister etc håller hög standard. Cab och sittbrunnskapell är hela, hard-toppen är hel men har en del repor och märken av ”tidens tand”. Nytt pris; 110 000 Kr.
Renoveringen utförd mellan 2020 till 2023 av fd tävlingsmekaniker på BMC i Södertälje på 1960-talet.
Följande är gjort;
- Motor 1098 cc totalrenoverad. Borrat block, nya kolvar, nya lager, renoverad topp, bytt kam- och vevaxeldrev + kedja till dubbeldrev/kedja, bytt startkrans, genomgångna dubbla SU förgasare.
- Renoverad tändning. Nya brytare, rotor och kondensator.
- Genomgången växellåda, behövde ingen åtgärd/renovering.
- Renoverad koppling. Nya lameller och ur-trampningslager.
- Nytt avgas-system med extraktor grenrör.
- Renoverade bromsar. Nya bromskolvar, klossar skivor fram, nya backar bak, renoverad huvudbromscylinder.
- Utbytta bladfjäderpaket bak.
- Nya Minator lättmetallfälgar, nya däck Nokian Nordman SX2.
- Renoverat/utbytt elsystem, Ny huvudkabelhärva, utbytta div ”switchar”, nytt 12V 72 AH batteri.
- Nya mattor/klädsel för sittbrunn/kupé.
- Renoverad och kalibrerad varvräknare.
Förutom cab finns ett sittbrunnskapell i samma färg, samt en vit hardtop.
Original stålfälgar med ”eker-kapslar” finns kvar.
All ägarhistorik finns dokumenterad från förste ägaren 1965 till mig 2020.
Två fulla pärmar med dokumentation, kvitton, fakturor, besiktningsresultat mm.
Bilen blev godkänd i slutlig besiktning Juni 2020 och har körts mindre än 100 mil sen renoveringen.
Den har fortfarande sin röda originallack. Mindre märken finns men den är helt rostfri. Alla kromade detaljer såsom stötfångare, lykt-sarjer, lister etc håller hög standard. Cab och sittbrunnskapell är hela, hard-toppen är hel men har en del repor och märken av ”tidens tand”. Nytt pris; 110 000 Kr.
Fler annonser
Tonneau MGA
2024-09-08 10:35 Tonneau till MGA säljes pga felköp. LHD. 700:-
andersrydstrom@outlook.com